Realtime Landscaping Architect 2: vaizdo valdymas

Plano režimas (Plan View).

Plano režimo įjungimo kortelė yra programos lango apačioje. Šiame režime vaizdas pateikiamas dvimatėje erdvėje (2D). Jame patogu įkelti daugumą objektų (matmenis, užrašus ir kt.) ir juos redaguoti. Plano režime gali būti naudojami objektų šešėliai (nustatymai keičiami parinkus iš meniu View à Plan shadows).

Perspektyvos režimas (Perspective View).

Perspektyvos režimo įjungimo kortelė yra programos lango apačioje, šalia plano režimo kortelės. Šiame režime vaizdas pateikiamas trimatėje erdvėje (3D). Jame patogu braižyti trimačius matmenis, įkelti duris, langus, atlikti objektų pakėlimą ir kt.

Vaizdo vietos keitimas.

  1. Spausti meniu mygtuką Pan pan.
  2. Nešti vaizdą su įspaustu kairiu pelytės klavišu ir paleisti norimoje vietoje.

Vaizdo priartinimas ar atitolinimas.

  1. Spausti meniu mygtuką Zoom zoom.
  2. Spausti kairįjį pelės klavišą ekrane.
  3. Stumti įspaustą kursorių žemyn, artinant vaizdą ir stumti kursorių aukštyn tolinant vaizdą.
  4. Atleisti kairįjį pelės klavišą tinkamoje ekrano pozicijoje.

Jei kompiuterio pelytė turi šalia klavišų ratuką, vaizdo artinimą ir tolinimą galima atlikti su juo.

Vaizdo artinimas ar tolinimas pagal pažymėtus objektus.

  1. Pažymėti objektą ar kelis objektus.
  2. Spausti Zoom Selection zoom_sarba klavišą Z. Objektas(-ai) bus priartinti arba atitolinti iki ekrano dydžio.

Vaizdo artinimas pagal keturkampį.

  1. Spausti  Zoom to Rectangle zoom_r.
  2. Spausti kairįjį pelės klavišą ekrane ir brėžti su pele keturkampį. Atleidus pelės klavišą, aprėminta ekrano dalis keturkampiu bus priartinta iki ekrano dydžio.
  3. Ši komanda perspektyvos režime keičiama orbitos (Orbit) mygtuku.

Vaizdo pasukimas erdvėje.

  1. Spausti mygtuką Orbit orbit.
  2. Įspaudus kairįjį pelės klavišą ekrane, vedžioti tinkama kryptimi sukiojant vaizdą.
  3. Atleisti kairįjį klavišą norimoje vaizdo pozicijoje.

Vaizdo pasukimas aplink objektą.

  1. Pažymėti objektą.
  2. Paspausti  Zoom Selection zoom_spažymėtą objektą centruojant ekrane.
  3. Spausti Orbit orbit.
  4. Įspaudus kairįjį pelės klavišą ekrane, vedžioti tinkama kryptimi sukiojant vaizdą.
  5. Atleisti kairįjį klavišą norimoje vaizdo pozicijoje.

Vaizdo pasukimas aplink visą projektą.

  1. Nutraukti visų objektų žymėjimą (Spausti Edit > Select None, jei reikia).
  2. Spausti Zoom Selection zoom_ssutalpinant visą projektą ekrane.
  3. Spausti Orbit orbit.
  4. Įspaudus kairįjį pelės klavišą ekrane, vedžioti tinkama kryptimi sukiojant vaizdą.
  5. Atleisti kairįjį klavišą norimoje vaizdo pozicijoje.

Vaizdo reguliavimas perspektyvos režime su mygtukų ratu (1 pav.).

1. Parinkti tinkamą mygtuką iš rato ir jį tempti su kairiu pelytės klavišu ant ekrano.

2. Atleisti kairįjį pelytės klavišą komandos nutraukimui.

Šių mygtukų atliekamos funkcijos pateiktos ankstesniuose skyriuose.

ratas

1 pav. Perspektyvos mygtukų ratas

 Perspektyvos mygtukų ratas gali būti įjungtas ir išjungtas paspaudus  View > Perspective Nav Wheel.

Vaizdo aukščio reguliavimas.

Vaizdo aukščio pakėlimas perspektyvos režime atliekamas paspaudus + ir – mygtukus klaviatūroje.

Informacijos šaltinis:

MISIŪNAS, Donatas. Kompiuterinis želdynų projektavimas su Realtime Landscaping Architect 2: praktiniai darbai. Kaunas: Kauno kolegijos leidybos centras, 2014. ISBN 978-9955-27-421-6.

2 thoughts on “Realtime Landscaping Architect 2: vaizdo valdymas

    1. flores

      Šia kompiuterine programa mokina dirbti studentus Ukmergės technologijų ir verslo mokykla bei Kauno kolegija. Pasidomėkite, gal organizuoja kursus.

      Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *